Založ si blog

Ochutnávka MHD s trpkou príchuťou

Tak sme si „vychutnali“ prvý týždeň inovovanej organizácie premávky z Petržalky smerom k Hlavnej železničnej stanici, respektíve na Pražskú ulicu. Vyhradený pravý jazdný pruh slúžil len pre autobusy mestskej hromadnej dopravy, čo znamenalo šok najmä pre tých, ktorí jazdili z Petržalky cez Most SNP a po Štefánikovej na Pražskú alebo Šancovú ulicu.

V týchto miestach sa začína v dopravnej špičke poriadny chaos.

Volal mi priateľ, ktorý sa v piatok 21. septembra vrátil z dovolenky a nechcel veriť vlastným očiam. Vlečúc sa v nekonečnej kolóne osobných automobilov preklínal toho, kto nedomyslel, čo vymyslel a vytvoril poriadny dopravný chaos. A poriadne kolóny vozidiel. Lebo tí šoféri, ktorí potrebovali odbočiť z mosta na nábrežie, či k námestiu SNP, na Spojnú alebo Šancovú ulicu beztak zdržiavali autobusy, keď legálne vošli do ich pruhu.

Kto potrebuje odbočiť, beztak musí vojsť do pruhu s označením BUS.

Samozrejme, ako je na Slovensku zvykom, do pruhu s označením BUS vošlo i niekoľko áut, ktorých vodiči nemali trpezlivosť vyčkávať v kolóne. A tak napokon stáli vozidlá vpravo i vľavo, na zelenú prešlo odhadom o polovicu menej áut ako zvyčajne a opatrní mimobratislavskí vodiči mali z celej situácie poriadny hokej. Nehovoriac o tom, že keby sa v skrumáži zrazili autá (nebodaj s autobusom), k zraneným sa sanitka len tak jednoducho nedostane.

„Kadiaľ sa vyhne autobus? A ako uhnú vozidlá v natlačené v jednom pruhu sanitke?”– pripomína portál www.autoshow.sk. Nuž, ktosi vonkoncom nedomyslel súvislosti. Zostáva len veriť, že celý tento pokus – ako ho šili horúcou ihlou – čo najskôr prejde do zabudnutia a Bratislava namiesto rojčenia začne riešiť opravy dezolátnych vozoviek na hlavných cestných ťahoch, plynulosť premávky, budovanie cyklotrás vo vzájomnej nadväznosti po celom meste, a tak ďalej.

Prešli sme celú trasu, ale autobus sme nestretli. Zato áut v jeho pruhu bolo dosť...

Dopravný podnik by mohol prispieť svojou troškou do mlyna, keby zhustil intervaly vozidiel MHD a trasy viedol tak, aby občan nemusel stratiť len cestou na najbližšiu zastávku 15 – 20 minút a potom ďalších 15 – 20 minút stratil čas čakaním na vytúžený (preplnený) autobus, trolejbus alebo električku…

Je zrejmé, že pri súčasných pomeroch sa oplatí jazdiť z periférie do centra mesta autom. Hoci aj jednému pasažierovi…

 

Cyklistický chodník na slovenský spôsob

04.10.2015

Uhol pohľadu na tú istú vec majú dvaja ľudia rozdielny. A desiati ešte viac. Pre šoféra, ktorý nejazdil na bicykli, je každý cyklista v premávke „nepriateľ“ – a keď ho predbieha, dá viac »

Dve verzie jednej udalosti

19.10.2013

O tom, aký je život nevyspytateľný, by sa dali písať romány. Napríklad o vzťahu polície s verejnosťou. Slovenská polícia hrdo hlása, že pomáha a chráni. Nevdojak sa žiada vysloviť otázku: viac »

Nestačí len šliapať na plynový pedál

19.01.2013

Pred ôsmou hodinou rannou vzbudila moju pozornosť počas víkendového leňošenia strieborná Škoda Fabia. Do ticha zaznieval charakteristický zvuk preklzávajúcich pneumatík. A tiež kvílenie viac »

Walesa

Walesu vyšetrujú pre podozrenie z krivej výpovede

22.08.2017 21:59

Opäť sa to týka jeho údajnej spolupráce s bývalou komunistickou tajnou políciou. Tentokrát ide o podozrenie, že v tejto veci poskytol pod prísahou krivú výpoveď.

Porošenko

Porošenko: Urobíme všetko možné, aby sme boje na Donbase zastavili

22.08.2017 21:19

Kyjev chce oznámiť prímerie vo východnom Donbase od 25. augusta alebo 1. septembra.

ischia, zemetrasenie, taliansko, chlapec, maly chlapec

Potlesk pre bratov, ktorých po otrasoch na Ischii uväznili trosky

22.08.2017 20:00

Taliansko so zatajeným dychom sledovalo drámu v Neapolskom zálive.

fico

Danko sa vyhráža odchodom z koalície, ak v stredu zasadne vláda

22.08.2017 19:00, aktualizované: 19:55

Nasledujúce dva dni pred piatkovým stretnutím lídrov vládnych strán ukážu, či koaličná kríza speje k svojmu koncu, alebo prídu na rad predčasné voľby.

Štatistiky blogu

Počet článkov: 14
Celková čítanosť: 26690x
Priemerná čítanosť článkov: 1906x

Autor blogu

Kategórie