Založ si blog

Ochutnávka MHD s trpkou príchuťou

Tak sme si „vychutnali“ prvý týždeň inovovanej organizácie premávky z Petržalky smerom k Hlavnej železničnej stanici, respektíve na Pražskú ulicu. Vyhradený pravý jazdný pruh slúžil len pre autobusy mestskej hromadnej dopravy, čo znamenalo šok najmä pre tých, ktorí jazdili z Petržalky cez Most SNP a po Štefánikovej na Pražskú alebo Šancovú ulicu.

V týchto miestach sa začína v dopravnej špičke poriadny chaos.

Volal mi priateľ, ktorý sa v piatok 21. septembra vrátil z dovolenky a nechcel veriť vlastným očiam. Vlečúc sa v nekonečnej kolóne osobných automobilov preklínal toho, kto nedomyslel, čo vymyslel a vytvoril poriadny dopravný chaos. A poriadne kolóny vozidiel. Lebo tí šoféri, ktorí potrebovali odbočiť z mosta na nábrežie, či k námestiu SNP, na Spojnú alebo Šancovú ulicu beztak zdržiavali autobusy, keď legálne vošli do ich pruhu.

Kto potrebuje odbočiť, beztak musí vojsť do pruhu s označením BUS.

Samozrejme, ako je na Slovensku zvykom, do pruhu s označením BUS vošlo i niekoľko áut, ktorých vodiči nemali trpezlivosť vyčkávať v kolóne. A tak napokon stáli vozidlá vpravo i vľavo, na zelenú prešlo odhadom o polovicu menej áut ako zvyčajne a opatrní mimobratislavskí vodiči mali z celej situácie poriadny hokej. Nehovoriac o tom, že keby sa v skrumáži zrazili autá (nebodaj s autobusom), k zraneným sa sanitka len tak jednoducho nedostane.

„Kadiaľ sa vyhne autobus? A ako uhnú vozidlá v natlačené v jednom pruhu sanitke?“– pripomína portál www.autoshow.sk. Nuž, ktosi vonkoncom nedomyslel súvislosti. Zostáva len veriť, že celý tento pokus – ako ho šili horúcou ihlou – čo najskôr prejde do zabudnutia a Bratislava namiesto rojčenia začne riešiť opravy dezolátnych vozoviek na hlavných cestných ťahoch, plynulosť premávky, budovanie cyklotrás vo vzájomnej nadväznosti po celom meste, a tak ďalej.

Prešli sme celú trasu, ale autobus sme nestretli. Zato áut v jeho pruhu bolo dosť...

Dopravný podnik by mohol prispieť svojou troškou do mlyna, keby zhustil intervaly vozidiel MHD a trasy viedol tak, aby občan nemusel stratiť len cestou na najbližšiu zastávku 15 – 20 minút a potom ďalších 15 – 20 minút stratil čas čakaním na vytúžený (preplnený) autobus, trolejbus alebo električku…

Je zrejmé, že pri súčasných pomeroch sa oplatí jazdiť z periférie do centra mesta autom. Hoci aj jednému pasažierovi…

 

Cyklistický chodník na slovenský spôsob

04.10.2015

Uhol pohľadu na tú istú vec majú dvaja ľudia rozdielny. A desiati ešte viac. Pre šoféra, ktorý nejazdil na bicykli, je každý cyklista v premávke „nepriateľ“ – a keď ho predbieha, dá viac »

Dve verzie jednej udalosti

19.10.2013

O tom, aký je život nevyspytateľný, by sa dali písať romány. Napríklad o vzťahu polície s verejnosťou. Slovenská polícia hrdo hlása, že pomáha a chráni. Nevdojak sa žiada vysloviť otázku: viac »

Nestačí len šliapať na plynový pedál

19.01.2013

Pred ôsmou hodinou rannou vzbudila moju pozornosť počas víkendového leňošenia strieborná Škoda Fabia. Do ticha zaznieval charakteristický zvuk preklzávajúcich pneumatík. A tiež kvílenie viac »

Erdogan

Erdogan: Turecko bude pokračovať v ofenzíve v severnej Sýrii

21.02.2018 13:19

Sýrske provládne sily začali do Afrínu vstupovať v utorok.

rostov, oheň, požiar

V Matejovciach zhorel rodinný dom, škodu vyčíslili na 15-tisíc

21.02.2018 13:12

Požiar domu hasičom nahlásili v noci o 1:20, uhasiť sa ho podarilo ráno krátko po 9:00.

BRATISLAVA: polopodzemné kontajnery, ružinov

Polopodzemné kontajnery už môžu využívať aj v Ružinove

21.02.2018 13:00

Po Starom Meste, Vrakuni a Petržalke pribudli polopodzemné kontajnery na Družicovej ulici.

Amal Žadu

Palestínčania si cenia postoj Slovenska

21.02.2018 13:00

"Slovenský vplyvný postoj na medzinárodných fórach, týkajúci sa štatútu Jeruzalema, si vysoko ceníme," povedala pre Pravdu Amal Žadu, námestníčka palestínskeho šéfa diplomacie.

Štatistiky blogu

Počet článkov: 14
Celková čítanosť: 28344x
Priemerná čítanosť článkov: 2025x

Autor blogu

Kategórie